Site icon logit s.r.o.

Kľúčové slová vs vylučujúce kľúčové slová!

Kľúčové slová verzus Vylučujúce kľúčové slová

Rozhodol som sa že napíšem niečo pre mňa dôležité na tému vylučujúce kľúčové slová.

Google Adwords robím už niekoľko rokov. Ako každý začiatočník som si pozrel niekoľko videí od Googlu, niečo som si naštudoval u konkurencie. Kvalitnej konkurencie v oblasti PPC reklamy, a vytvoril som si prvé účty Google Adwords. Čo myslíte čo som urobil ako prvé? Presne tak, „napchal“ som do účtu všetky možné kľúčové slová, ktoré mali čo to do činenia s mojou PPC kampaňou, stránkou, firmou a čo ja viem s čím všetkým. Chyba! Veľká chyba! Google samozrejme mi v tomto mojom snažení pomáhal ako vedel. Ponúkol mi zoznam vyhľadávaných výrazov, prípadne ešte cez návrhy po čase ponúkol pridanie ďalších a ďalších kľúčových slov.

Po pár dňoch som sa „utešoval“ ako mi pekne pribúdajú kliknutia a úspech kampane som meral počtom zobrazení a počtom kliknutí. Ešte možno tak mierou prekliku. Úplne, ale úplne som zabudol na vylučujúce kľúčové slová, alebo tiež nazývané negatívne kľúčové slová. Dnes majú moje reklamné kampane 5x viac vylučujúcich kľúčových slov ako slov kľúčových. Ak Vám môžem poradiť urobte to rovnako.

Prečo sú pre mňa dôležitejšie vylučujúce kľúčové slová?

Milujem vylučujúce kľúčové slová, lebo za ne nemusím platiť spoločnosti Google ani cent. Google a jeho programátori majú totiž dokonalý algoritmus po všetkých stránkach a často sa smejem na akú hlúposť sa moja reklama zobrazí a ešte viac sa smejem keď na to ľudia kliknú. Jeden príklad za všetky. Robím reklamnú kampaň jednej pomerne veľkej a úspešnej softvérovej firme, ktorá predáva softvér na fakturáciu. Vyhľadávací dotaz znel asi takto. „opravovali sme auto Poliakovi ako fakturovať“ Predstavte si, že Google inak inteligentný softvér z dokonalým algoritmom zobrazil pravdepodobne na slovo „fakturovať“ moju reklamu. No a navyše keďže pán opravár pravdepodobne hľadal odpoveď ako fakturovať Poliakovi opravu auta vôbec nekonvertoval a nesplnil cieľ reklamy. No a tak pekne po poriadku putoval Poliak aj Oprava auta medzi vylučujúce kľúčové slová, aby sa to už nikdy nestalo. Aby som už nikdy za takto sformulovaný vyhľadávací dotaz nezaplatil pokiaľ budem cieliť na fakturačný softvér a cieľom je stiahnutie demo verzie tohoto programu..

 

Rady na záver?

Na záver Vám radím iba jedno. Nezabudnite na vylučujúce kľúčové slová. V dobrej kampani by ich malo byť viac ako samotných kľúčových slov. To je aspoň môj názor. Ak tento článok bude čítať niekto z renomovanejšej agentúry ako je tá moja tak nech napíše do komentára, ale myslím si, že všetci kolegovia majú rovnaký názor. Pozrite sa do kampane aspoň raz za týždeň a vylúčte všetky výraz ktoré Vám len míňajú peniaze a nič neprinášajú. A hlavne pri každom slove sa zamyslite a skúste prísť na to čo dotyčný človek hľadal, či naozaj chcel prísť na Vašu stránku a či to, že klikol na Vaču reklamu mu dalo odpoveď na jeho otázku.

Pokiaľ sa Vám nechce s tým piplať veľmi rád Vám s vyučujúcimi kľúčovými slovami pomôžem. Kliknite na tlačidlo a vypíšte pár informácií. O ostatné sa postarám ja.

 

Exit mobile version